maandag 30 november 2009

#13 Online kantoortoepassingen


Yes, eindelijk kan ik ook eens ergens serieus over mee praten al ben ik bang dat ik hier geen 100 woorden aan kan besteden. In mijn ogen is Google Docs een zeer handige en sociale toepassing. Uiteraard stukken handiger dan het alsmaar heen en weer mailen van documenten. Daarnaast voorkom je dat er gewerkt wordt in een verkeerde versie van een document omdat je vergeten bent het oude bestand te overschrijven. Voor ons secretariaat vind ik het echter niet zeer bruikbaar. Wij maken zeer regelmatig gebruik van de sjablonen die op ons netwerk staan. Ook kunnen wij door de structuur van dit netwerk in alle documenten van elkaar werken. Is zeer handig gezien we allemaal deeltijd werken.
De Microsoft-office programma's bieden met de Redigeer-menubalk ook de mogelijkheid om wijzigen die in documenten aangebracht zijn in kaart te brengen. Door op het netwerk te werken zijn we ervan verzekerd dat er een back-up gemaakt wordt van alles wat we doen. Hier hebben we al meer dan eens een beroep op moeten doen.
Ik zie zeker de voordelen van Google Docs maar niet voor het secretariaat van de ZB.(Ik ben langer van stof dan ik altijd aannam. Die 100 heb ik zeker wel gehaald).

2 opmerkingen:

Marleen zei

Ach, wellicht komt het nog eens aan de orde als je met een collega van een andere afdeling een document wilt delen... of privé. Er zijn tal van mogelijkheden in ieder geval.

Verder gaat het formuleren van je bevindingen je sowieso prima af, dus blijf maar lekker bloggen :-)

Veel succes en plezier nog met het vervolg van de cursus!

Alinda Mastenbroek zei

Hé corina,

De beste wensen nog trouwens voor het komende jaar!
Blijft stil op je blog. Lukt het een beetje?

groetjes,
Alinda