vrijdag 20 november 2009

#12 Microblogging met Twitter

Ik heb een groot probleem: er gaan slechts 24 uur in een dag en dat is op dit moment te weinig. Ik moet de kinderen helpen met Sinterklaassurprises en - gedichten, ze hebben binnenkort allebei een spreekbeurt, ik heb me wederom laten strikken als hulpmoeder op school en 'moet' inmiddels 1001-dingen bijhouden op het web: in m'n netvibes kijken, m'n blog bijhouden, m'n Hyves-pagina bewerken en nu moet ik ook nog 'twitteren'. Dat moet natuurlijk allemaal niet maar ik vind het allemaal zo leuk. Neem nu Twitter. Ik heb helemaal niets zinnigs te melden, hoewel dat volgens mij ook helemaal niet hoeft, maar vind het gewoon leuk om tweets van anderen te lezen. Serieuze en minder serieuze berichten rollen over mijn scherm. Ik heb inmiddels de blotte billen van La Paay gezien via een bericht van, volgens mij, Giel Beelen maar ook zeer serieuze onderwerpen vanuit het PZC-gebouw gelezen. Dat Twitter zo aanspreekt op dit moment is volgens mij de korte berichtgeving. Geen oneindig lange verhalen maar gewoon korte statements waarop een ander kan reageren. Niets meer en niets minder.

Hoe het antwoorden precies in zijn werk gaat is me nog niet helemaal duidelijk maar dat vogel ik nog wel uit in de spaarzame uurtjes die nog overblijven.

Geen opmerkingen: