zondag 15 november 2009

#11 Ontdek wiki's


Ik ben al jaren een verwoed gebruiker van de Wikipedia. Twijfel zelden aan de inhoud. Wikikids is ook een leuke ontdekking, maar zelf aan de slag gaan met een wiki is toch andere koek. Ik had de hele week m'n eigen suf lopen piekeren met welk Zeeuws atribuut ik nu toch in die zanbak moest gaan spelen. Het werd bijna een doel op zich. Totdat ik afgelopen zaterdag bij dochterlief langs de Zeeuwse voetballijnen stond. Niet dat ik van die sport houd maar het bood me tenminste een onderwerp. Na wederom een account aangemaakt te hebben leek me het vrij eenvoudig m'n gekopieerde tekst te plakken onder de Zeeuwse voetbalverenigingen. Kat in het bakkie, kind kan de was doen en wat er al niet meer in m'n gedachten opkwam. Totdat ik ontdekte dat 'mijn speelgoed' onder de folder Zeeuwse attracties was terecht gekomen. Via een door mij geplaatste reactie bij ding 11 hoop ik dat ik de oplossing voor deze fout aangereikt krijg zodat ik het e.e.a. recht kan breien.
Ik vond het leuk om onder meer in de Zeeuwse favorietenwiki rond te kijken maar heb vooralsnog niet de behoefte me verder in wiki's te verdiepen. Ik realiseer me ook dat je de groots mogelijk flauwekul erin kwijt kunt als je tenminste niet door een ander gecorrigeerd wordt.
Wellicht als er een gelegenheid zich voordoet dat ik me verder verdiep in wiki's maar voorlopig gaat dit ding even de kast in.

2 opmerkingen:

Julia zei

Hoi Butterfly,

Als een van de beheerders heb ik voor je bijdrage 'de Zeeuwse Voetbalverenigingen' heb ik de map Zeeuwse Sporten en Spelletjes aangemaakt, hier staat je bijdrage nu in. Denk dat je die mogelijkheid zelf niet had.

Let je er wel op dat je je bron erbij zet?

Op naar het volgende ding!

Butterfly zei

@Julia: dank je wel hoor. Ik heb inmiddels de bron erbij vermeld. Vergeet ik nogal eens.