maandag 26 oktober 2009

#7 Flickr verder ontdekken

Evenals mijn medecursistenen heb ik ook maar mijn naam gespeld.
letter C O R letter i letter N A
Wat ik er verder mee kan weet ik niet zo goed maar leuk om mee te spelen is het zeker. Ik heb vele toepassingen even uitgeprobeerd. Zoals te zien is heb ik met Blogheader een foto toegevoegd en heb ik met Jigsaw een fotopuzzel aan mijn gadgets toegevoegd. Ik vond het er niet fraaier op geworden. Na wederom een speurtocht (lees: een ervaring rijker) kwam ik erachter hoe dit moest. Blijkbaar kun je alle 'pagina-elementen' in het beheer bewerken alleen gadgets -uiteraard- weer niet. Die bewerk je blijkbaar 'aan de voorkant' van je blog.
Voor de rest heb ik genoten van dit onderdeel. Ik zal er vermoedelijk dan ook regelmatig terugkeren. Niet in de laatste plaats omdat dit onderdeel door het thuisfront ook zeer nauwlettend gevolgd is. Ik heb tot nu toe nog niet zoveel meekijkers gehad.
Ook heb ik nog even een kijkje genomen bij Picasa. Het grote voordeel van dit programma vind ik de directe koppeling met Google. Zonder dat ze me het hemd van het lijf vroegen was ik al binnen. Het ziet er zeer overzichtelijk uit en heeft als grote pluspunt dat het gewoon in het Nederlands is. Het leest net iets vlotter.  Maar of het net zo'n groot fun-gehalte heeft als Flicker???
Ben benieuwd of de collega's op de kamer net zo gaan genieten van #7 als ik heb gedaan.

2 opmerkingen:

Julia zei

Leuk dat ook het thuisfront enthousiast is! Je gaat lekker, en met je kennis van online foto's bewerken kun je straks de kerstkaarten ontwerpen als je wilt :)

Anita zei

Ziet er goed uit Corina, als kamergenoot moet ik nu toch ook echt aan de slag. Misschien word ik wel net zo enthousiast als jij.