zaterdag 24 oktober 2009

#6 Ontdek Flickr


BasOntdek Flickr zeggen ze dan leuk. Bij mij viel dat in eerste instantie niet mee. Ik heb ervoor gekozen een eigen account aan te maken. (Wie weet blijf ik Flickr wel gebruiken na  23 dingen) Nadat allereerst Yahoo het hemd van m'n lijf vroeg en vervolgens Flickr zelf nog vanalles van me wou weten was ik dan eindelijk zover. Het eigenlijke werk kon beginnen. Ik zag het niet zo zitten om met een camera door het mooie gebouw aan de Kousteensedijk rond te lopen. Daarom besloot ik om van onze trouwe viervoeter een set te maken. Uiteindelijk is dit allemaal wel gelukt maar vraag me niet hoe. Daarom besloot ik de dag erna nog maar een set te maken. Dit ging gelukkig al een stuk beter. Ik snapte nu waar ik mee bezig was. Ik was er ook zo mee klaar terwijl ik met m'n eerste set wel een uurtje of anderhalf onder de pannen was. Wat ik op dat moment nog niet wist was dat het ergste nog moest komen: het toevoegen van een foto van mijn Flickr-pagina aan dit blog. Ik kreeg van alles te zien behalve de foto die ik had uitgekozen. Slideshows, url's. Noem maar op wat je hebben wilt en ik kan het uitleggen. Gelukkig kan ik nu ook uitleggen hoe je een foto in je blog upload. De reacties op #6 boden uiteindelijk uitkomst. Supertrots dat ik een plaatje in mijn eigen weblog van mijn eigen foto-pagina kan plaatsen. Wie had dat ooit gedacht drie weken geleden? Ik niet.
Over Flickr zelf wil ik eigenlijk nog wel kwijt dat ik het -nu- een leuk en handig programma vind. Het werkt vrij eenvoudig en de mogelijkheid om foto's prive te publiceren spreekt mij aan. Het eraan gekoppelde editor-programma Picnik is erg leuk om mee te spelen.
Ik ga voor de lol toch ook eens een kijkje nemen bij Picasa, tenzij ze daar ook alles van me willen weten .....

1 opmerking:

Iris zei

Ik denk dat Max en Bas goede vriendjes zouden kunnen worden :-)!