dinsdag 20 oktober 2009

#4 Maak je leven eenvoudiger met RSS en een nieuwslezer en #5 RSS feeds vinden

Als ik heel eerlijk ben vind ik het tot nu toe moeilijker een post te schrijven dan de opdrachten uit te voeren. Niet dat het nu allemaal gladjes verloopt. Een account aanmaken bij Netvibes (wat een prachtig woord vind ik dit toch) was wel zo gebeurd.
Wat me trouwens tot nu opvalt is dat je overal volop de mogelijkheid hebt om je webpagina te verfraaien. Als je niet oppast kun je daar zoveel tijd in steken dat je min of meer uit het oog verliest waar je nu eigenlijk mee bezig bent. Maar goed, het oog wil ook wat.
Vervolgens heb ik de feeds toegevoegd die worden genoemd bij Ding 4 en 5. Uiteraard ging dit niet meteen goed. Ik ontdekte dat ik wel de feeds toevoegde maar die verschenen niet op de door mij fraai gevormde pagina. Aanmelden bleek de oplossing. Inmiddels heb ik nieuwe tabbladen aangemaakt en feeds heen en weer geschoven om de boel een beetje te ordenen.
Op dit moment ben ik zelfs zo ver dat ik vaak m'n netvibes-pagina open heb staan en er dan regelmatig een blik op werp. Ik vind het zelfs jammer dat een aantal websites, die ik met enige regelmaat bezoek, niet over RSS beschikt.  Ik snap nu waarom bij sommige collega's de wens bestaat om RSS toe te voegen aan het intranet.
Daarnaast bezoek ik ook vaak websites die mij aanspreken maar die ik domweg weer vergeet. Doordat ik de feeds heb toegevoegd kan ik ze eigenlijk niet meer vergeten.
Al met al een zeer leuke kennismaking met RSS.

Op naar ding 6.

Geen opmerkingen: